Volvo bilindiği gibi sadece otomobil ve kamyon üretiminin yanı sıra Otobüs iş makinaları sürat tekneleri ve son olarak Volvo Aero ile uçak motoru üretimine başlamıştır. Türkiye’de nakliye sektöründe büyük şirketler tarafından kullanılan volvo çekiciler küçük işletmeler tarafından ağır servis masrafları yüzünden pek tercih edilmemektedir. Yeni ürünlerin ana teması sürücünün ihtiyaçlarının ön planda olması ve taşıma maliyetlerinin düşürülmesi olarak belirlendi. Buna bağlı olarak Volvo FH FH16 çekici ve kamyonlarda kabin içi ve dışı pek çok yenilik yapıldı teknolojiye yön veren yeni aksesuarlar eklendi.
Sürücülerin çalışma ortamının iyileştirilmesi için yeni ürünlerin sürücü bölümlerinde pek çok yenilik yapıldı. Sürücü için daha yüksek ve geniş iç mekân sunulurken daha fazla kapasiteye ve esnekliğe sahip geliştirilmiş ve daha kolay ulaşılabilen saklama bölümü ise kolay kullanımı ile dikkat çekiyor. Volvo Kamyon’un CEO ‘su Staffan Jufors ‘Sürücü verimli ve güvenli taşımacılık için kilit kişidir. Artan taşıma ihtiyaçları stresli ve zorlu bir ortamda çalışacak profesyonel kamyon sürücülerine olan talebi de arttırdı.


Daha öncedeki yazımda volvo araçların yakıt masraflarının fazla olduğundan bahsetmişim volvo türkiye ekibi hemen konu ile ilgili bir mail göndermiş bu yazımda o mailede yer vermek istedim. Maliyetleri azaltan taktikler diye sıralamışlar 2006 yılında WH Malcolm yönetimi yükselen yakıt masrafları konusunda harekete geçmeye karar verdi. Çeşitli alternatifleri değerlendiren şirket en etkili yöntemin sürücü eğitimi olduğunu gördü.

Volvo WH Malcolm’ın ilk tercihiydi bu nedenle filo mühendisi Steve Sugden şirket sürücülerinin eğitimi konusunda yardım almak için Volvo Kamyon’a başvurdu. İlk adım olarak 20 kamyon Volvo Dynafleet Operate ile donatıldı ve sürücülere Volvo eğitmenleri tarafından ekonomik sürüş eğitimi verildi. Çok kısa bir süre içinde sonuç alındı. Yakıt tüketimi düştü ancak deneme süresi biter bitmez sürücüler eski sürüş alışkanlıklarına geri döndüler.

Daha başka önlemler almanın gerekli olduğu açıktı. Hatamız sürücü eğitiminin ilk dönemini tamamladıktan sonra sürücülerimizin bireysel performanslarını izlememek oldu diyor Steve Sugden. Ölçülebilen şeylerin geliştirilebileceğine inanıyorum Çalışmamızın devamı bu yaklaşımı temel aldı. Sürücülerin performansını ölçen raporlar düzenli olarak herkesin görebileceği şekilde şirketin duyuru panosuna asıldı.

Başlangıçta bazı sürücüler kamyonlarında bir casus varmış ve izleniyorlarmış gibi bir duyguya kapıldı. Ancak eğitimi tamamlayıp bunu niçin yaptığımızı anladıklarında bu hissin yerini gurur aldı profesyonel yaklaşımlarını güçlendirdi. Dahası bu süreç herkesin kazanmaya çalıştığı bir yarışa dönüştü. Şirket sürüş danışmanlarının verdiği eğitim WH Malcolm ekonomik sürüş alanındaki eğitimlerini sürdürdü.

İlk eğitimlerden farklı olarak bu kez nakliye şirketi sürücülülerinden birkaçı Volvo Warwick tarafından şirket sürücü danışmanı olarak eğitildi. Eğitilen bu danışmanlar şirketin bütün sürücülerine eğitim verdi. Öte yandan WH Malcolm daha ekonomik sürüş için sürücülerine herhangi bir mali teşvik vermemeyi tercih etti. Biz sürücülerimize profesyonel bir biçimde çalışmaları için iyi bir ücret ödüyoruz ve bu bir prim alsalar da almasalar da verimli bir sürüşü gerektiriyor.

Dynafleet değerlendirme için bir ön koşul Sonuçları değerlendirebilmenin ön koşulu Volvo Dynafleet. Dynafleet bir sürücünün çeşitli alanlardaki bireysel performansını kolayca izlememize yarıyor. Böylece yakıt tüketiminin azaltılması için hangi alanlara yatırım yapmamız gerektiğini kısa sürede görebilmemizi sağlıyor. Sonuçta yakıt tüketiminde azalma kaydedildi. Önceleri her kamyon bir galon yakıtla ortalama 75 mil (yaklaşık 265 km/litre) gidebiliyorken bugün bu rakam 85 mpg (yaklaşık 3 km/litre) oldu bu da yüzde 12’lik bir gelişme anlamına geliyor.

Sonuç olarak bu uygulama şirkete kamyon ve yıl bazında önemli miktarda tasarruf sağladı ve şirketin kârlılığını önemli ölçüde artırdı. Çok daha verimli çalışır hale geldik ve bu cihazı kullanmayı kesinlikle sürdüreceğiz.

#gallery-1 { margin: auto; }#gallery-1 .gallery-item { float: left; margin-top: 10px; text-align: center; width: 33%; }#gallery-1 img { border: 2px solid rgb(207 207 207); }#gallery-1 .gallery-caption { margin-left: 0pt; }






  • volvo çekici volvo türkiye tır volvo çekiciler volvo tır modelleri volvo çekici fiyatları volvo 2010 tır modelleri tır modelleri volvo tır türkiye volvo kamyon tır çekici resimleri

Paylaş

Diğer konular :