BMW X1 45 bin Euro’dan başlayan fiyatlarla.


BMW 1999 yılında otomobil gibi kullanılan arazi aracı olan X5 modelini tanıtarak yeni bir sınıf yarattı. Kasım ayında ise X-Serisi’nin en küçük üyesi olan X1’i 45 bin 250 Euro’dan başlayan fiyatla satışa sunacak.


Edmon Bekyan
ntvmsnbc
Güncelleme: 09:38 TSİ 31 Ekim. 2009 Cumartesi

İSTANBUL - Arazi araçlarının her geçen gün üretim amaçlarının aksine yollarda kullanıldığını fark eden BMW bu alanda devrim niteliğindeki X5 modelini 1999 yılında kullanıcıların beğenisine sundu.
O tarihe kadar hiçbir arazi aracı X5 kadar başarılı yol tutuş ve frenleme kabiliyetine sahip değildi.
Bunların üzerine yüksek performanslı motor seçeneklerini de eklediğinizde ortaya rakipsiz bir model çıkıyordu. Zaman içerisinde başka markalar da bu formülü uygulayarak başarılı modeller ürettiler.






BMW X5’in ardından daha küçük boyutlara sahip X3’ü tanıttı. Onu 2008 yılında sportif tasarımıyla dikkat çeken ve coupe görünümlü arazi aracı olarak nitelendirilen X6’ı izledi. Kasım ayında ise X ailesinin en yeni ve küçük üyesi olan X1 satışa sunuluyor.
Yeni modelin satış fiyatının 45 bin 250 Euro’dan başlayıp 53 bin Euro’ya kadar ulaşması bekleniyor. Satılan her 5 BMW’den birinin X-Serisi olduğunu düşünecek olursak BMW’nin bu model ailesine ne kadar önem verdiğini daha iyi anlayabiliriz.
DİZEL MOTOR SESSİZ OLMAZ DİYENLER BİR DAHA DÜŞÜNSÜN
Yeni model abisi X5’in aksine 1-Serisi gibi daha yuvarlak hatlara sahip. Normal kullanım koşullarında arkadan itişin devrede olduğu ancak şartlar zorlaştığında otomatik olarak dört çeker moduna geçebilen xDrive sistemi sayesinde X1 çok yönlü ve sportif bir karakter sergiliyor. Aracı sadece iki çeker olarak almak isteyenler için de sDrive seçeneği sunuluyor.
Kabin diğer BMW modellerinden de bildiğimiz kalite ve kullanışlılıkta. Malzeme kalitesi X1’de de en üst seviyede tutulmuş. Modern bir yapıya sahip kabinden dışarıya baktığınızda X1’e dışarıdan baktığınızda hissettiğinizin aksine daha büyük olduğunu düşünüyorsunuz.
Kabinde bizi şaşırtan tek eksiklik koltuğun yükseklik ayarını yapabilmek için yandaki kolu çekerken sizin de vücudunuzu kaldırmak zorunda kalmanız. Normalde kolu yukarı çektiğinizde koltuk kendiliğinden yükselerek sizi istediğiniz pozisyona getiriyor.

Bodrum’da gerçekleştirilen deneme sürüşünde kullandığımız xDrive 2.0d (177 HP) versiyonu ilk olarak sessiz çalışan motoruyla hayret uyandırdı. BMW’nin dizel motorları sessizleştirmek adına gerçekleştirdiği çalışma övgüyü hak ediyor. X1’in gaz pedalına gösterdiği tepki yol tutuş ve frenleme kabiliyeti de dikkat çeken özelliklerinden. Süspansiyonun bozuk köy yollarından geçerken sergilediği performans çok başarılı. Kabinde yolculuk yapanlar çukurlardan etkilenmediği gibi süspansiyon sesi de duyulmadı.
BMW DEYİNCE AKLA TEKNOLOJİ GELİYOR
X1’in 5 kişilik oturma alanına sahip olduğu belirtilse de arkada konforlu bir şekilde oturmak isterseniz bu alanı iki kişilik olarak düşünmenizde yarar var. X1’de yeni nesil iDrive sistemi yer alıyor. Aralık ayından itibaren navigasyon sisteminin de sunulacağı X1’in dijital ekranında Türkçe menü olacak.
Yeni model ayrıca ayağınızı gazdan çekip frene bastığınızda aküyü dolduran Fren Enerjisi Geri Dönüşüm Sistemi ile opsiyon olarak sunulan ve aracın izlemesi gereken çizgiden çıktığını algılayıp frenlere müdahale ederek yoluna geri dönmesini sağlayan Performans Kontrolü gibi teknolojik yenilikler de içeriyor.

BMW X1’de yer alan standart özellikler arasında çok yönlü üç noktalı aktif gergili koltuk kemerleri ön ve yan hava yastıkları ile birlikte yan bölümdeki baş hava yastıkları adaptif Fren Lambaları ve gündüz sürüş farları yer alıyor.
Xenon farlar Adaptif Farlar ve Uzun Huzme Yardımcısı gibi özellikler ise opsiyon olarak sunuluyor. Performanslı ses sitemine ek olarak AUX-In ve USB girişi de yer alıyor.
Borusan Otomotiv BMW X1 modelinden yılsonuna kadar 200 adet satmayı planlıyor.

Paylaş

Diğer konular :