"Dünya tarihine adını yazdıran marka!"

Otomotiv tarihinde çığır açan pek çok yeniliğe imza atan Citroën 1919 yılında André Citroën tarafından kuruldu. Citroën soyadı tüccar olan büyük büyük büyükbabasının sonradan “Citron” olarak değiştirilen “Limoenman” soyadından geliyordu; “küçük limonları olan adam”...

Henüz 34 yaşındayken “dişli takımı” üretmek üzere kendi şirketini kuran André Citroën otomotiv endüstrisinde daha sonraları bir dev olarak anılacaktı. Citroën’in hafızalara kazınan sembolü ”double chevron” (rütbe işareti) ise André Citroën’in kendi buluşu olan üçgen dişli sistemine bir gönderme...

İşte otomotiv tarihin Citroën tarafından konan temel taşları:

1919
4 Haziran 1919’da Citroën markalı ilk otomobil satıldı: 10 HP A Type Torpedo. Citroën Avrupa’nın ilk seri üretim otomobili A Type’ı otomotiv tarihine kazandırmıştı...

1924
Daha sonra A Type ile kazanılan deneyim sayesinde B serisinin üretimine geçildi. Seri içinde dünyanın ilk çelik karoserli otomobili BlO yer aldı.

1933
Citroën 8CV 93 km/s ortalama hız ve 300.000 km yol ile "uzun mesafede dünya rekoru"nu kırdı.

1934
Citroën "dünyada ilk önden çekişli otomobilin seri üretimi"ne başladı.

1938
C serisiyle birlikte bir ilke daha imza atan Citroën model gamını genişletmeye ve sektöründe öncü olmaya devam etti. 1938 yılında Citroën dünyanın ilk "hydropnömatik süspansiyonlu" otomobili La 15 Six’i icat etti.

1955
1955 yılında Citroën dünyanın fren disklerini standart olarak sunan ilk otomobili DS’i icat etti. Yüzyılın otomobili olarak övgülere doymayan DS “gerçekleşen bir düş bir mucize” olarak tanımlanmıştı. Tanrıça anl***** gelen "déesse" kelimesinin okunuşu olan DS otomotiv dünyasına bir mit olarak girdi ve hep öyle kaldı.

1978
"Dünyanın ilk en hızlı turbosuz otomobili" La CX 2500 Diesel'i icat etti. Aynı yıl yine "dünyanın ilk tam elektronik ateşleme sistemine sahip otomobili" La LNA'yı satışa sundu.

1989
1989 yılına gelindiğinde Citroën herkesi yine şaşırttı: Dünyanın ilk hidroaktif süspansiyonlu otomobili XM sahnedeydi.

1991
"Avrupanın ilk arka koltuk eğimi ayarlanabilen otomobili" ZX'i icat etti.
1994
Citroën AX Eco 27lt/100 km ile "yakıt ekonomisinde dünya rekoru"nu kırdı.

1996
Saxo’nun lansmanı yapıldı. 27 000 ziyaretçi aracın üretildiği yere; Aulnay’a geldi.

1997
1 581 378 adet satılan ZX’in üretimi sona erdi ve Xsara lanse edildi.

2000
Kasım ayında Citroën Otomobil endüstrisinde bir ilk olan ISO 9001 (versiyon 2000)’i aldı.
C mirası yeniden gündeme geldi. Tarih yeniden canlandırıldı; nostalji teknolojiyle buluştu. C serisindeki otomobiller bulundukları segmente kullanım amacına donanımına göre numaralandırılıyor ve adlandırılıyor. En küçük model C1 ve en büyüğü C8 gibi...

2002
Citroën yeni bir satış rekoru kırdı: 1 312 000 araç .

2004
İspanyol basını C2’yi Brezilya basını da C5 ve Xsara Picasso’yu yılın en iyi aracı seçti. Yine aynı yıl içinde C4 modelinin hatchback ve coupé versiyonlarının tanıtımı Mondial'de gerçekleştirildi.

2005
C serisinin prestij aracı olarak kabul edilen C6 modeli Frankfurt Fuarı'nda ilk defa sergilendi.


MODELLER

Citroen C4 Picasso

Aracın bütün bilgilerini merkezi konumlandırılmış göğüsteki kadrandan okuyorsunuz. Bu ekrandaki bilgileri istediğiniz gibi şekillendirmeniz mümkün yani istediğiniz takdirde örneğin sadece hızı görüntüleyebiliyorsunuz. Böylece dikkatinizi dağıtabilecek bilgileri ekrandan kaldırabiliyorsunuz.

Bir çok saklama gözü bulunan araç bir gelenek doğrultusunda üretildiği izlenimini veriyor. Aracı geri vitese taktığınızda bir “nazikliğini” daha fark ediyorsunuz; müzik kendiliğinden kısılıyor ve park yardım sisteminin sesini daha kolay duyuyorsunuz. Bazı üreticileri utandırarak hafıza paketi bulunmadığı halde aracın sağ aynası da aşağı iniyor. Aracı park edip kontağı kapattığınızda el freni kendiliğinden devreye giriyor.

Citroen C4 Picasso tarzı olan bir otomobil. Fransız zarafetini sürüşünden ergonomisine yol tutuşundan yaratıcı tasarımına kadar her yerinde görmek mümkün.
Yüksek sürüş pozisyonu ve virajlarda yana yatan gövdesi dalgalı denizlerde seyahat eden bir tekneyi andırıyor. Yol tutuşunda bir sorun bulunmayan otomobilin süspansiyon konforu çok yüksek seviyede.








TEKNİK ÖZELLİKLER
Motor Hacmi ve silindir: 1560 cm^3 sıralı 4
Sıkıştırma Oranı: 18.0:1
Beygir gücü/devir (ps) 110 / 4000
Tork / devir (nm) 240 / 1750
Çekiş önden
Şanzıman 6 otomatik
Ağırlık (kg) 1499
Uzunluk/Genişlik/Yükseklik (mm) 4470/1830/1680
Dingil Mesafesi (mm) 2728
depo Lt 60
Son Hız Km/h 180
0-100 Km/h Hızlanma (sn) 13.2
Jant-Lastik 215/55 R16
Yakıt tüketimi (Üretici firma) (Ş.içi/kombine) 6.8 / 5.7 (Lt/100km)
C2 VTR 1.6İ 16V SENSODRİV
Maksimum Güç (Hp.din/dev.dak) 110 / 5750
Maksimum Tork (Nm/dev.dak) 147 / 4000
Tipi Çok noktalı elektronik enjeksiyonlu
Silindir adedi ve tipi Sıralı 4 silindirli - Önde enine konumlandırılmış
Çap x Strok (mm) 78.5 x 82
Silindir hacmi (cc) 1587
SÜSPANSİYON

Ön Bağımsız McPherson tipi
Arka Flexible travers helisel yaylar ve teleskopik amortisörler
AKTARMA

Vites Kutusu Sensodrive
FRENLER

Ön Havalandırmalı Disk
Arka Disk
LASTİKLER

Lastikler 195 / 45 R16
[SIZE="4"]DİREKSİYON[SIZE="4"]

Direksiyon Elektrik destekli
BOYUTLAR / ALANLAR / HACİMLER

Uzunluk - Genişlik (mm) 3666 - 1659
Yükseklik - Dingil aralığı (mm) 1461 - 2315
Bagaj hacmi (lt) 166 - 224
AĞIRLIK (kg)

Boş Ağırlık 1071
Yüklü Durumda Ağırlık 1425
PERFORMANS

Maksimum Hız km/s 195
0-100 km/s Hızlanma (sn) 11.7
YAKIT TÜKETİMİ (CEE NORMU 1999-100)

Şehir İçi (lt/100 km) 8.3
Şehir Dışı (lt/100 km) 5.2
Ortalama (lt/100 km) 6.3
Yakıt Deposu (lt) 41


GÜVENLİK

Hız aşımı sesli uyarı
Yan hava yastıkları
ABS fren sistemi
EBA (Acil fren destek sistemi)
Sürücü ve yolcu hava yastıkları
Ön yolcu hava yastığı iptal düğmesi
Immobilizer
Isofix çocuk koltuğu bağlantıları
KONFOR VE İÇ DONANIM

Isıtmalı yan aynalar
Direksiyondan kumandalı sensodrive vites seçeneği
Far yükseklik ayarı
Yol bilgisayarı
Elektrikli ön camlar
Yükseklik ve derinlik ayarlı elektrik destekli direksiyon
Soğutmalı torpido
Harita okuma lambası
Elektrikli yan aynalar
Dijital klima
Çiftli açılan bagaj kapağı
Katlanabilir arka koltuklar
Uzaktan kumandalı merkezi kilit
Kapılarda cepler
Direksiyondan kumandalı radyo CD
Arka koltuk kafalıkları
DIŞ DONANIM

Gövde rengi tampon ve çıtalar (Renge göre)
Alüminyum alaşımlı jantlar
Yağmur sensörü
Ön sis farları
Arka cam sileceği



C3 SX 1.6İ 16V OTOMATİK
Silindir adedi ve tipi Sıralı 4 silindirli - Önde enine konumlandırılmış
Çap x Strok (mm) 785 x 82
Silindir hacmi (cc) 1587
Maksimum Güç (Hp.din/dev.dak) 110 / 5750
Maksimum Tork (Nm/dev.dak) 147 / 4000
Tipi Çok noktalı elektronik enjeksiyonlu
AKTARMA

Vites Kutusu Sekansiyel kumandalı otoadaptif otomatik vites
FRENLER

Ön Havalandırmalı Disk
Arka Disk
LASTİKLER

Lastikler 195 / 50 R 16
DİREKSİYON

Direksiyon Elektrik destekli
BOYUTLAR / ALANLAR / HACİMLER

Uzunluk - Genişlik (mm) 3860 - 1667
Yükseklik - Dingil aralığı (mm) 1510 - 2460
Bagaj hacmi (lt) 305
AĞIRLIK (kg)

Boş Ağırlık 1133
Yüklü Durumda Ağırlık 1597
PERFORMANS

0-100 km/s Hızlanma (sn) 11.5
Maksimum Hız km/s 189
YAKIT TÜKETİMİ (CEE NORMU 1999-100)

Şehir İçi (lt/100 km) 9.8
Şehir Dışı (lt/100 km) 5.4
Ortalama (lt/100 km) 7.0
Yakıt Deposu (lt) 47


GÜVENLİK

Hız aşımı sesli uyarı
Yan hava yastıkları
ABS fren sistemi
EBA (Acil fren destek sistemi)
Sürücü ve yolcu hava yastıkları
Ön yolcu hava yastığı iptal düğmesi
Immobilizer
Isofix çocuk koltuğu bağlantıları
KONFOR VE İÇ DONANIM

Yol bilgisayarı
Yükseklik ve derinlik ayarlı elektrik destekli direksiyon
Uzaktan kumandalı merkezi kilit
Far yükseklik ayarı
Harita okuma lambası
Soğutmalı torpido
Ön / arka kapılarda cepler
Elektrikli yan aynalar
Dijital klima
Isıtmalı yan aynalar
Direksiyondan kumandalı radyo CD
Elektrikli ön camlar
1/3 2/3 katlanabilir arka koltuklar
Arka koltuk kafalıkları
DIŞ DONANIM

Gövde rengi tampon ve çıtalar (Renge göre)
Yağmur sensörü
Otomatik farlar
Alüminyum alaşımlı jantlar
Ön sis farları
Arka cam sileceği


CİTROEN C4 SX 1.4i 16V
Güvenlik
ABS fren sistemi
EBA (Acil fren destek sistemi)
Sürücü ve yolcu hava yastıkları
Yan ve perde hava yastıkları
Ön yolcu hava yastığı iptal düğmesi
Güç sınırlayıcı ve yükseklik ayarlı piroteknik aktif gergili ön emniyet kemerleri
3 noktada sabitlenen arka emniyet kemerleri
Darbe anında yakıt kesme ve flaşörlerin otomatik yanması
Immobilizer
Arka koltuklarda ısofix çocuk koltuğu bağlantıları

Teknoloji
Hız sabitleyici ve hız sınırlayıcı
Çok fonksiyonlu bilgi ekranı
Park sırasında gecikmeli sönen farlar

İç Donanım
Hıza duyarlı yükseklik ve derinlik ayarlı hidrolik direksiyon
Standart klima
Kokulandırma sistemi
Direksiyondan kumandalı radyo CD
Araç hızına göre müzik sesinin otomatik yükselmesi
Merkezi kilit + 3 fonksiyonlu uzaktan kumanda
Fasılalı sıkışma önleyicili elektrik kumandalı ön camlar
Elektrik kumandalı yan aynalar
Fasılalı sönen iç mekan aydınlatması
Kromajlı iç kapı açma kolları
1/3 2/3 katlanabilir arka koltuklar
Yükseklik ve eğim ayarlı ön koltuk kafalıkları
Yükseklik ayarlı virgül tipi arka koltuk kafalıkları

Dış Donanım
Gövde rengi tampon ve çıtalar
Arka cam sileceği


CİTROEN C4 SX 1.6 HDI 110 HP
Güvenlik
ABS fren sistemi
ESP (Elektronik stabilite programı)
EBA (Acil fren destek sistemi)
Sürücü ve yolcu hava yastıkları
Yan ve perde hava yastıkları
Ön yolcu hava yastığı iptal düğmesi
Güç sınırlayıcı ve yükseklik ayarlı piroteknik aktif gergili ön emniyet kemerleri
3 noktada sabitlenen arka emniyet kemerleri
Darbe anında yakıt kesme ve flaşörlerin otomatik yanması
Immobilizer
Arka koltuklarda ısofix çocuk koltuğu bağlantıları

Teknoloji
Hız sabitleyici ve hız sınırlayıcı
Çok fonksiyonlu bilgi ekranı
Park sırasında gecikmeli sönen farlar
İç Donanım
Hıza duyarlı yükseklik ve derinlik ayarlı hidrolik direksiyon
Tam otomatik sağ / sol ayarlı polen ve koku filtreli elektronik klima
Kokulandırma sistemi
Direksiyondan kumandalı radyo CD
Araç hızına göre müzik sesinin otomatik yükselmesi
Merkezi kilit + 3 fonksiyonlu uzaktan kumanda
Fasılalı sıkışma önleyicili elektrik kumandalı ön camlar
Elektrik kumandalı arka camlar
Elektrik kumandalı yan aynalar
Fasılalı sönen iç mekan aydınlatması
Kromajlı iç kapı açma kolları
1/3 2/3 katlanabilir arka koltuklar
Yükseklik ve eğim ayarlı ön koltuk kafalıkları
Yükseklik ayarlı virgül tipi arka koltuk kafalıkları
Kadife koltuk döşemesi

Dış Donanım
Gövde rengi tampon ve çıtalar
Hafif alaşımlı jantlar
Ön sis farları
Arka cam sileceği


Citroen C5 Sedan ve C5 Estate
C5 Sedan ve C5 Estate

Yeni C5 sedan 4.78 metre uzunluğunda 1.86 metre genişliğinde ve 1.45 metre yüksekliğinde.

Ön farlar - kaportaya konumlandırılmış- Citroen'in kimliğini vurgulayan büyük krom amblemin yanında yer alıyor. Büyük iz genişliği ve düz tekerlekleri bir aracın yolu kucaklama anlayışını gözler önüne seriyor.

Sedan arabanın görünümü aerodinamiğin en iyi şekilde kullanılması için gerekli çabanın oluşturulduğunu yansıtıyor. Genişletilmiş tavanı gövdenin büyük ölçülerini gösterir nitelikte. Üçüncü yan cam fazladan ışığın kabin içerisine girmesine izin veriyor. Yüksek kapı eşiği ve geniş çamurlukları sedan arabayı prestijli bir araç olarak kimliklendiriyor. 2.82 metrelik dingil mesafesi geniş bir kabinin işareti.

İçbükey arka camlar Citroen'i olduğundan geniş olarak görmemizi sağlıyor. İki kısımlı bumerang farlar aracın arka kısmına iddialı bir görümün kazandırmış. Geniş hacmi tekerlekleri üzerinde sağlam duran ve güçlü yol tutumuna sahip bir araç görünümünü bizlere iletiyor.

C5 Estate 4.85 metre uzunluğunda 1.86 metre genişliğinde ve 1.48 metre yüksekliğinde.

Yeni C5’in motorları şöyle;

Üç benzinli motoru:
- 127 bhp DIN 1.8i 16v (92 kW EEC)
- 143 bhp DIN 2.0i 16V (103 kW EEC)
- 215 bhp DIN 3.0i V6 (155 kW EEC)

Dört dizel HDi motoru:

- HDi 110 DPFS (80 kW EEC)
- HDi 138 DPFS (100 kW EEC)
- HDi 173 DPFS (125 kW EEC)
- HDi V6 208 DPFS (150 kW EEC)

Araç motor seviyesine göre değişen manuel ve otomatik geniş vites kutusu seçeneği sunuyor.

Hem metalik hem de Hidraktif 3 Plus süspansiyon en yüksek seviyede yolcu rahatı ve gevenliği için direksiyon ve amortisman arasındaki dengeye yeni bir süreç kazandırıyor.

Citroen C6 ile aynı yolda Hidraktif 3 Plus süspansiyon önde çift salıncaklı süspansiyon ve arkada çok bağlantılı kurulumundan oluşuyor.

Süspansiyon dört tekerleğe sürekli ve eşit dikey güç ileten gövdenin bükülme katılığı tarafından güçlendirmekle birlikte; aracın yol tutuşuna da katkıda bulunuyor.

Yeni C5 seyir kontrol sistemi ve hız sınırlayıcıyla kendine bir standart oluşturuyor. Hidraktif 3 Plus türünde otomatik elektrikli park freni rahatlık ve güvenlik sağlıyor. Bu frenin özelliği ayrıca yokuşta arabayı park halinden harekete geçirirken yardım sistemini de içeriyor. Araç yokuşta arkaya öne hareket etmeden sürücüye ayağını frenden gaz pedalına çekmesi için zaman vererek pedal boş bırakıldıktan sonra iki saniye kadar pozisyonunu sabit tutuyor.

Bu yeni arabayla; arka ve ön park yardımı sürücüye araç için yeterli büyüklükte yer olup olmadığını haber veren “park alanı algılayıcıları” hizmete sunuluyor(3 metreden az ve 8 metreden fazla alanlar haber verilmiyor.) Bazı modellerde 'Şeritten Ayrılma Uyarı Sistemi' bulunuyor.

Görüş açısını iyileştiren halojen ön farlar ve Xenon çift işlevli yön ön lambaları da bu araçta görmek mümkün.

Ön farların yanında Uyarlanabilir Ön Işıklandırma Sistemi özelliği köşelerin görülebilirliğini arttırıyor. Direksiyonun dirseğine bağlanmış ek bir ışık kaynağı; aracın sağ ya da sol görüş açısından 75 derecelik ışıklandırma sağlamak için ön farlardan gelen ışık akımını ile birlikte çalışıyor.

Eğer araç çift işlevli farlar ile donatılmışsa köşelerde ve kavşaklarda görülebilirliği ve güvenliği arttırmak için kullanılan yeni ışıklandırma sistemi “Uyarlanabilir Ön Işıklandırma Sistemi” ile de donatılabiliyor. Bu durumda ışık düşük hızda 105 derecelik bir açıyı kapsıyor.

Yeni C5'de NaviDrive sitemi de bulmak mümkün. Sistem; GSM telefon 7-inç 16/9 ekran radyo MP3 uyumlu CD çalar (10 Gb'lık hard diske kadar kayıt sağlayan jukebox özelliği bulunuyor) ve GPS sistemlerini bir araya getiriyor.

Tasarım sürecinin başlangıcından bu yana mühendisler kabini ses geçirmez özelliklerle donatmaya çalışmışlar.

Sürücünün hava yastığı; direksiyonun ayarlanmış merkezi bölümü sayesinde sağ açıya yayılmak üzere tasarlanmış. Aynı zamanda diz hava yastığı 65 mm'ye kadar geri çekilen direksiyon kolonu ile etkiyi azaltarak sürücünün dizleri için bir koruma sağlıyor.

Perde havayastıkları önde ve arkada oturan yolcuların baş korunmasını mümkün kılıyor. Seçenekli hava yastıkları arka yolcuların durumlarına göre ayarlanabiliyor.
Bu resim küçültülmüştür.Orjinal halini izlemek icin BURAYA Tıklayınız. Resmin orjinal boyutları 800x531 piksel dir.
Bu resim küçültülmüştür.Orjinal halini izlemek icin BURAYA Tıklayınız. Resmin orjinal boyutları 800x531 piksel dir.
Bu resim küçültülmüştür.Orjinal halini izlemek icin BURAYA Tıklayınız. Resmin orjinal boyutları 800x400 piksel dir.
Bu resim küçültülmüştür.Orjinal halini izlemek icin BURAYA Tıklayınız. Resmin orjinal boyutları 800x400 piksel dir.
CITROEN C6
Özgün tasarımı gelişmiş konfor ve güvenlik sistemleri ile bir çekim unsuru olan C6 performansşanzımandonanım ve fren özellikleri ile de göz dolduruyor. Ancak yüksek yakıt tüketimi ve fiyatı noksan yönleri...
Bu resim küçültülmüştür.Orjinal halini izlemek icin BURAYA Tıklayınız. Resmin orjinal boyutları 1024x768 piksel dir.
Bu resim küçültülmüştür.Orjinal halini izlemek icin BURAYA Tıklayınız. Resmin orjinal boyutları 1024x768 piksel dir.

Paylaş

Diğer konular :