Sponsor Bağlantılar


+ Konu Cevaplama Paneli + Yeni Konu aç
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 3 ve 3

opel vectra b modifiye, modifiyeli opel vectra b, opel vectra b far ve dış modifiye konusu,

MODİFİKASYON - MODİFİYE - Kendi Modifiyeni Kendin Yap forumunda tartışılıyor.

...

  1. #1
    Oryoda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Oryoda isimli Üye şimdilik offline konumundadır SİTE KURUCUSU Oryoda is on a distinguished road
    Üyelik tarihi
    May 2008
    Yaş
    28
    Mesajlar
    12,027
    Tecrübe Puanı
    10

    Standart opel vectra b modifiye, modifiyeli opel vectra b, opel vectra b far ve dış modifiye





    Ön - arka tampon çıtalarının fiberle doldurulması: Bu işlemi özellikle Alman tarzı modifiyeyi sevdiğimiz için yapmıştım ancak tavsiye etmiyorum. Fiber çoğumuzun bildiği gibi çok kolay bozulabilen dayanıklılığı çok düşük bir malzeme. Aracı hiçbir yere vurmasanız bile güneşte kalması bile boyanın çatlamasına neden oluyor. Bunun yerine biraz daha pahalı ve biraz daha sağlam olan plastik doldurma işlemini tavsiye ederim. Ancak her yerde yaptıramayabilirsiniz. Fiber doldurma işlemi ön + arka tampon : 30 YTL..

    * Ön tamponda Rieger replika spoyler: Klasik irmscher ön spoylerinden artık çok sıkıldığımız için Kayseri'deki biricik uzman doktor Kayhan'ıma ve onun yetenekli fibercisine danışarak yalnızca resimlerden feyz alarak yaptırdığımız ek. Orijinal rieger'den farkı altındaki karbon bıçağın eksik olması ve hava giriş deliklerinin daha büyük olmasıydı. Deliklerin büyüklüğü Kayhan ile ortak kararımız sonucudur. Bana göre hala Vectra B'ye en çok yakışan spoyler çünkü farlarla çok uyumlu duruyor. Bu ekten en son bir bende bir de Kayhan'da vardı. Sonra seri üretime geçtilerse bilemem. Fiyatını sormayın hatırlamıyorum

    * El yapımı logosuz panjur: Yine maharetli KAYseri Tuning'den çıkan İstanbul Bostancı'da herkesin yerlere göklere sığdıramadığı ünlü fibercinin bile görünce "Kim yaptıysa helal olsun" demekle yetinebildiği sade ancak yakışıklı panjurumuz. Fiyat şu an : 50 YTL

    * Orijinal Bosch mercekli farlar + siyah far boyası + orijinal xenon ekipmanı: Bu uygulama için 2 adet çıkma Vectra B mercekli farı bulduk. İlk aşamada farları orijinal halleriyle taktım ancak daha sonra siyaha boyamaya karar verdik. Farlar klasik ısıtma yöntemleriyle açılamadığı için camını kesmek zorunda kaldık. Gerçekten çok sinir bozucu ve zor bir işlemdi ancak yapan ustamız yetenekli olduğu için ne sökerken ne dikerken ne de kullanırken en ufak sorun yaşamadık. Ben aldığımda farların çifti 200 ytl idi. Far boyaması yaklaşık bir bu kadar tuttu neredeyse. Bu boyama ve açma işlemini kesinlikle ilk defa yapıyorsanız çok dikkatli olun farlara yazık olabilir. Xenon ekipmanında ampuller renkleri tutması açısından sıfır alındı. Orijinal ampullerin marka ve modelini maalesef hatırlamıyorum. Sedat abiden temin etmiştik. Xenon beyinleri ise çıkmadır çifti düşeş olarak 75 ytl'ye gelmişti. Bir daha da gelmez. Sonradan xenon takarsanız balastları sudan ve nemden çok iyi saklamanızı öneririm. Bir tanesini araba yıkarken akvaryuma çevirdiğim için maalesef bir çıkma daha almak durumunda kalmıştım. Vectra B'lerin sol farının altında beyin için yer vardır sağ farda yoktur çamurluk tarafında gizlidir şaşırmayın...

    * Kaput uzatma: Abartı tarzdan hoşlanmadığım için sadece farın üstündeki çizgiyi kapayacak kadar bir birleştirme işlemini uygun görmüştük. Kaput uzatmayı yapan ustamız buluşmalara da katılan Alpaslan ustadır. Orijinal kaput üzerine işlemi yaptık normal farlarla sadece anlayan gözler tarafından seçilebilir bir kıvamdadır

    * ///M ızgara: Yine Alpaslan usta tarafından Kayhan'dan esinlenerek yaptığım ızgaralar. Kayhan'ın arabasında farın gerisindeyken ben farklılık yaratması için M3'lerdekiyle aynı yere çamurluk ve kapı arasına yaptırmayı seçmiştim. Izgaralar; şahinlerin kaputunda cam önünde bulunan deliklerin kesilip biçilmesiyle oluşturuldu. Fikir Alpaslan abiye aittir. Transporter çamurluğundan kaynak yapacaktık ancak hem çamurluk bulamadık hem de bulsaydık tek taraf olacaktı. Bu yüzden uzun mühendislik ve tasarım çalışmaları sonucu bu ızgaraları kafamızdan oluşturduk Yaptırdığım zaman uzunluklarını ve aralarındaki mesafeyi milimetresine kadar biliyordum ancak neredeyse 2 sene olacak yaptıralı unuttum

    * Rieger Marşpiye: Rieger'in E36 M3'lerde kullanılan marşpiyesinin replikası. Marşpiyeleri adını hatırlamadığım bir tuning mağazasından sipariş etmiştim. O zamanlar çifti 80 ytl idi. Malzemeleri fiberden. Araca perçinleme usülü ile oturtmuştuk.

    * Irmscher i500 replika arka tampon spoyleri: Maslak - Paşa Tuning'ten temin etmiştik 100 YTL tutmuştu. Üstünde çok ufak rötuşlarla tampona oturttuk tamponun çok ufak bir kısmını kesmek durumunda kalmıştık. Daha sonra perçinleme ve silikonla montajı tamamlanmıştı. Kesme biçme işlemlerinden hoşlanmayanlar için tavsiye etmem. Şu an baktığımda keşke en alt kısmını siyaha boyasaymışım diyorum. (AMGvari)

    * Bagaj çerçevesi doldurma işlemi: Yine tampon doldurma işlemi gibi aynı malzeme ve aynı yöntemle bagajın üstünde bulunan ve plakayı çerçeveleyen çizgileri doldurmuştuk. Bu fikir tamamen Alpaslan ustaya aitti ilk etapta plakalık iptali düşünüyorduk ancak açma kapama olayının çok bela olacağını düşündüğümüzden 2. planı uyguladık. Daha önce hiçbir vectra'da görmediğim enteresan bir işlemdi. İlk bakışta kimsenin farketmeyeceği kadar da sadedir ayrıca Doldurma işlemi: 20 ytl..

    * Bagaj üstü lip spoiler: Kalın ve kaba spoylerlerden sıkıldığım için ilk başlarda taktığım orijinal GT spoylerini söküp bu şık lip bagaj spoilerini taktık. Bu parça hangi mağazadan alırsanız alın plastik yerine fiber olduğu müddetçe dalgalı halde gelir. Daha sonra biraz macun işçiliği ile düzeltilmesi gerekir. Bu tarz bir parça sipariş ederseniz hayal kırıklığına uğramayın; moralinizi bozmayın. Düzelir Ancak şu anki aklım olsa takmam çünkü bagajı vurarak kapamamdan dolayı boyasında yer yer kılcal çatlaklar oluşmuştu. Fiyat: 50 YTL..

    * Siyah kapı direkleri ve cam filmi: Vectra B gibi güzel bir arka cam ve kelebek dizaynı olan araçlar için ilaç gibi bir uygulama: O zamanlar folyo ile uğraşmak zor geldiğinden kafayı bozup direkleri siyaha boyatmıştım. 30 dk sürmüştü ve 20 ytl almışlardı. Satarken direklerin esamesi bile okunmadı. Folyonun bir zaman sonra atması derdinden kurtulma adına %100 çözüm.. Cam filmleri araca ilk yaptırdığım işlemlerdendi. O zamanlar ya 200 ya da 250 ytl'ye yaptırmıştım ve en ufak bir sorunla karşılaşmamıştım. Yaptırdığım filmci hala Bostancı sanayi girişinde duruyor diye hatırlıyorum. En ön camın filmini 1-2 sene sonra Maslak Sanayi'de yaptırdım. En ön camdaki film yarı aynalı yarı siyahtır. Açık güneşli havada ayna gibi dışarıyı yansıtır gece karanlık çöktüğünde ise kararır ve siyah film gibi durur..

    * Kapı kollarını boyatma: CDX'lerdeki gibi kapı kollarını gövde rengine boyattım. Kapı kolları kesinlikle sökülerek boyanmalı. Bu yüzden biraz zahmetli gibi görünse de sizin cebinizden yalnızca para olarak çıkıyor zahmeti ustaya kalıyor. Düzgün astar ve ilaçlarıyla beraber yapılırsa ömürlük bir uygulama olur. Aksi takdirde boyanın atması ve canınızın sıkılması işten değil.

    * OMP Yaylar - Koni amortisörler: Önü 5 arkayı 4 santim indiren OMP yayları sarı ayarlı spor koni amortisörlerle desteklemeye çalıştık. OMP'ler çok sert yaylar oldukları için spor amortisörlerle kullanılmadıklarında araçta aşırı sekme ve zıplama gibi tehlikeli durumlara yol açabiliyorlar. Bu yüzden Bilstein Koni gibi spor modelleri ünlü olan amortisörleri tercih etmenizi öneririm. Konileri çoğu zaman en yumuşakta ara sıra da orta sertlikte kullandım. Standart amortisörlere göre çok daha güven verici sürüş sağladılar. OMP yayları ise şu an pek tavsiye etmiyorum. Oldukça sert bir yay ve konfor namına araçta birşey bırakmıyor. Bunun yerine Eibach Vogtland gibi markaların 5 santim indiren yayları kullanılabilir. Veya daha azıyla yetinirim diyorsanız Vectra b için üretilen herhangi bir 3 santimlik yayı da kullanabilirsiniz. Amortisör olarak dediğim gibi kalburüstü markaların sport olarak geçen amortisörlerini kullanırsanız hele hele bu modeller gazlı olursa hem araç daha keyifli olur hem de amortisörleriniz daha uzun ömürlü olur.

    * 18" Mak Matrix 5 jantlar - Kumho 225 / 40 / 18 lastikler: Vectra B için en şık jantlardan biri olduğunu düşündüğümüz için bu modeli tercih ettim. MAK aldığım dönemlerde oldukça popülerdi. Şu anda da bir çok modeli hala tutuluyor. Genel olarak ağır ancak sağlam bir jant. Haddinden fazla yamulmuyor veya balansı bozmuyor. Ancak performansı oldukça düşürüyor. Lastikler jantların üstünde geldiği için değiştirme zahmetinde bulunmadım ancak Kumho'nun hiçbir modelini param olduğu sürece almam diyebilirim. Yalnızca jantı çevreleyen ortalamanın altında bir lastik ve bu lastikle hiçbir zaman hiçbir yol şartında aşırı hareketlerde bulunmaya cesaret etmedim. Tek avantajı (bana da öyle denk gelmiş olabilir) balon yapmamasıydı. Aracın en sert halinde bile görmeden girdiğim hendeklerde kendini korumayı başardı.

    * JSV egzos + kat iptali + orta susturucu iptali: JSV'yi hem hoş bir sesi olduğu hem de arka spoyleri doldurduğu için tercih ettim. Katalitik iptalinde de orta susturucu iptalinde de küçük tüpler kullanarak abartı sesi önledik. Zaten bu susturucuları söküp düz boru çektirdiğimizde hem yakıt hem performans hem de ses arabaya yakışmayacak düzeylere geliyordu.

    * Mantzel Powerbox emme manifoldu: Aslında amaç 18" jantların ağırlığından bir nebze olsun arabayı kurtarmaktı işlem bittiğinde bunu chip ile de desteklemeyi planlıyorduk ancak chip yapamadan aracı sattım. Buna rağmen üst devirlerde farkedilir bir performans artışı yakaladık. Araç üst devirlerde jantların neden olduğu ağırlğı üstünden kolayca atar hale geldi. X16XEL motora sahip tüm Opel sahipleri için tavsiye ettiğim bir motor parçasıdır.

    * Sony ana ünite - JBL GT4-12 30'luk bass JBL 755.6 amfi ve JBL kapı kolonları: Üsküdarın ses duayeni ünlü orkestra şefi Önder'ciğimin eski aracında da bulunan sistemin bire bir aynısı (sony teyp hariç). Bu sistemin gözbebeği 6 kanallı devasa amfisiydi baslar - teyp ve kolonlar mütevazi ancak fiyatına göre performanslı bulduğum parçalardı. Müzik sisteminden çok anlamadığım için burayı kısa geçiyorum...


    Resimler:

    İsim:  opel-vectra-b-kasa-modifiyesi-vectra b modifiye-resim_01.jpg
Görüntüleme: 4332
Büyüklük:  108.7 KB (Kilobyte)İsim:  opel-vectra-b-kasa-modifiyesi-vectra b modifiye-resim_04.jpg
Görüntüleme: 1544
Büyüklük:  91.1 KB (Kilobyte)İsim:  opel-vectra-b-kasa-modifiyesi-vectra b modifiye-resim_03.jpg
Görüntüleme: 1528
Büyüklük:  72.1 KB (Kilobyte)İsim:  opel-vectra-b-kasa-modifiyesi-vectra b modifiye-resim_02.jpg
Görüntüleme: 1628
Büyüklük:  91.0 KB (Kilobyte)

    Paylaş

    Diğer konular :

    ©Copyright modpark & Since 2006
    █║▌│ █║▌ ║││█║█║
    Powered By Oryoda


  2. Sponsor Bağlantılar

  3. #2
    Oryoda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Oryoda isimli Üye şimdilik offline konumundadır SİTE KURUCUSU Oryoda is on a distinguished road
    Üyelik tarihi
    May 2008
    Yaş
    28
    Mesajlar
    12,027
    Tecrübe Puanı
    10

    Standart Cevap: opel vectra b modifiye, modifiyeli opel vectra b, opel vectra b far ve dış mod


    İsim:  opel-vectra-b-kasa-modifiyesi-vectra b modifiye-resim_05.jpg
Görüntüleme: 10320
Büyüklük:  79.6 KB (Kilobyte)İsim:  opel-vectra-b-kasa-modifiyesi-vectra b modifiye-resim_08.jpg
Görüntüleme: 9947
Büyüklük:  123.1 KB (Kilobyte)İsim:  opel-vectra-b-kasa-modifiyesi-vectra b modifiye-resim_07.jpg
Görüntüleme: 1625
Büyüklük:  86.8 KB (Kilobyte)İsim:  opel-vectra-b-kasa-modifiyesi-vectra b modifiye-resim_06.jpg
Görüntüleme: 2987
Büyüklük:  66.3 KB (Kilobyte)
    ©Copyright modpark & Since 2006
    █║▌│ █║▌ ║││█║█║
    Powered By Oryoda

  4. #3
    Oryoda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Oryoda isimli Üye şimdilik offline konumundadır SİTE KURUCUSU Oryoda is on a distinguished road
    Üyelik tarihi
    May 2008
    Yaş
    28
    Mesajlar
    12,027
    Tecrübe Puanı
    10

    Standart Cevap: opel vectra b modifiye, modifiyeli opel vectra b, opel vectra b far ve dış mod


    İsim:  opel-vectra-b-kasa-modifiyesi-vectra b modifiye-resim_09.jpg
Görüntüleme: 7049
Büyüklük:  94.2 KB (Kilobyte)İsim:  opel-vectra-b-kasa-modifiyesi-vectra b modifiye-resim_12.jpg
Görüntüleme: 1511
Büyüklük:  48.5 KB (Kilobyte)İsim:  opel-vectra-b-kasa-modifiyesi-vectra b modifiye-resim_11.jpg
Görüntüleme: 1564
Büyüklük:  36.0 KB (Kilobyte)İsim:  opel-vectra-b-kasa-modifiyesi-vectra b modifiye-resim_10.jpg
Görüntüleme: 2235
Büyüklük:  61.1 KB (Kilobyte)
    ©Copyright modpark & Since 2006
    █║▌│ █║▌ ║││█║█║
    Powered By Oryoda

+ Konu Cevaplama Paneli + Yeni Konu aç

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok