Sponsor Bağlantılar


+ Konu Cevaplama Paneli + Yeni Konu aç
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 3 ve 3

Trafik bilgilendirmeleri konusu,

TEKNİK BÖLÜM - TRAFİK EĞİTİMİ forumunda tartışılıyor.

...

  1. #1
    SuSKuN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    SuSKuN isimli Üye şimdilik offline konumundadır SİTE KURUCUSU SuSKuN is on a distinguished road
    Üyelik tarihi
    May 2008
    Mesajlar
    7,215
    Tecrübe Puanı
    10

    Standart Trafik bilgilendirmeleri





    1 - İŞARETLER

    a) Tehlike uyarI işaretleri ( T Grubu ) :
    Karayolu ve yakın çevresindeki Tehlikeler hakkındayoldan yararlananlara " Uyarı "görevi yapar.

    B) Trafik tanzim işaretleri (TT Grubu ) :
    Karayolundan yararlananlaraTrafik düzen ve güvenliğini sağlamak yönündenuymaları gerekli olanyasaklamakısıtlama ve mecburiyetleri bildiren levhalardır.

    c) Bilgi işaretleri (B Grubu) :

    Karayolundan yararlananlara yol ve yakın çevresi yol kenarında bulunan yerleşim yerleri ile çeşitli hizmet birimleri hakkında bilgi verir.

    d) Duraklama ve Parketme İşaretleri (P Grubu) :

    Araçların duraklama ve park etmeleri halindeTrafiğin akışı ve güvenliği bakımından yapılması gerekli görülen düzenlemeleri belirleyen işaretlerdir.

    e) Otoyol İşaretleri :

    Erişme kontrollü karayollarında uygulanan İşaretlerdir.
    2 - ARAÇLARDA AZAMİ UZUNLUK VE AZAMİ DİNGİL AĞIRLIKLARI

    A) AZAMİ UZUNLUK

    2 veya daha çok dingilli araçlarda 12 m.
    Toplam ağırlıklar :
    * 2 Dingilli motorlu araçlarda 18 ton
    * 3 Dingilli motorlu araçlarda 25 (26) ton
    * 4 Dingilli motorlu araçlarda 32 ton
    * 5 veya daha çok dingilli araçlarda 40 ton
    * Tahrikli tek dingilli araçlarda 115 ton

    B) AZAMİ YÜKLÜ AĞIRLIK

    AKS GRUBU : Dingiller arası mesafe 13 m ile 18 arası ise 18 (19) ton
    Tariksiz tek dingilli araçlarda dingil ağırlığı 10 tondur

    3 - DURAKLAMANIN YASAK OLDUĞU YERLER

    A) Duraklamanın yasak olduğu trafik işaretleri ile belirtilen yerlerde
    B) Otobüs taksi ve tramvay duraklarında
    C) Kavşaklarda tünellerde köprülerde ve bağlantı yollarında : yerleşim birimi içinde 5 metre yerleşim birimi dışında 100 m içinde
    D) Trafik işaret levhalarına yerleşim yerleri içinde 15 m yerleşim yeri dışında 100 m içinde
    E) Görüşün yeterli olmadığı tepe üstlerinde ve dönemeçlerde duraklamak yasaktır

    4 - PARK ETMENİN YASAK OLDUĞU YERLER

    A) Duraklamanın yasak olduğu yerlerde
    B) Kamu hizmeti yapan yolcu taşıtlarının duraklarını gösteren işaret levhalarına 15 m mesafe içinde
    C) Geçiş üstünlüğüne sahip araçların giriş ve çıkış yerlerine 15 m mesafe içinde
    D) Yangın musluklarına her iki yönden 5 m içinde
    E) Kamuya açık olan tesis ve iş yerlerinin giriş ve çıkış kapılarına her iki yönden 5m içinde
    F) Alt ve üst geçitlere 10 m mesafe içinde park etmek yasaktır

    5 - PARK ETMEDE YAPILMASI GEREKEN HUSUSLAR

    A) Aracın el freni çekilir ( sabitleştirilir )
    B) Motor durdurulur
    C) Eğimli yollarda vites inişte geri yokuşta 1. vitese takılır
    D) Aracın arka tekerlerine yolun eğilimine göre takoz konulur
    E) Araç terk edilirse camlar ve kapılar kilitlenir

    6 - TAŞITLARDA HIZ MİKTARLARI

    ARACIN CİNSİ
    Otomobiller
    Minibüs kamyonet otobüs kamyonlar
    Arazi taşıtları ve motorsikletler
    Traktörler
    Tehlikeli madde taşıyan taşıtlar Y. BİRİMİ İÇİNDE
    50 km
    50 km
    50 km
    20 km
    30 km Y. BİRİMİ DIŞINDA
    90 km
    80 km
    70 km
    20 km
    50 km

    7 - ŞERİT DEĞİŞTİRME

    A) Trafiği tehlikeye sokacak şekilde şerit değiştirilemez
    B) Gidişe ayrılan yolun en sol şeridi sürekli kullanılmaz
    C) İki şeridi birden kullanmak yasaktır
    D) İşaret vermeden şerit değiştirmek yasaktır
    E) Kavşaklara yaklaşırken yerleşim birimi içinde 30 m yerleşim birimi dışında 150 m içinde şerit değiştirmek yasaktır
    F) Kavşaklarda şerit değiştirmek yasaktır.

    8 - TRAFİK KAZALARINDA ASLİ KUSUR SAYILAN HALLER

    A) Kırmızı ışıkta veya yetkili memurun dur işaretinde geçme
    B) Taşıt giremez trafik işareti bulunan kara yoluna girme
    C) Bölünmüş yollarda karşı yönden gelen trafiğin kullandığı şeride girme (yola) girme
    D) İkiden fazla şeritli yollarda karşı yönden gelen trafiğin kullandığı şeride girme
    E) Arkadan çarpmalar
    F) Geçme (sollama) yasağı olan yerlerde geçme
    G) Kavşaklarda dönüş manevralarını yanlış yapma
    H) Kaplamanın (yolun) dar olduğu yerlerde geçiş hakkına uymama
    I) Yerleşim birimi dışındaki kara yolu üzerinde zorunlu haller dışında duraklama veya park etme
    J) Kurallara uygun olarak park etmiş araçlara çarpma halleri asli kusur sayılır.

    Paylaş

    Diğer konular :




  2. Sponsor Bağlantılar

  3. #2
    SuSKuN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    SuSKuN isimli Üye şimdilik offline konumundadır SİTE KURUCUSU SuSKuN is on a distinguished road
    Üyelik tarihi
    May 2008
    Mesajlar
    7,215
    Tecrübe Puanı
    10

    Standart Cevap: Trafik bilgilendirmeleri


    KARAYOLUNUN KULLANILMASI

    Karayolunun kullanılması kuralları
    Karayolunda trafik sağdan akan Karayolları kamunun yararına açık olan sahalardır. Aksine bir işaret
    Bulunmadıkça bütün sürücüler ve yayalar tüm yasak ve kısıtlamalara uymak zorundadırlar.
    Bütün sürücülerin:

    1- Araçlarını durumun elverdiği oranda gidiş yönüne göre yolun en sağındanyol çok şeritli ise trafik durumuna göre hızın gerektirdiği şeritten sürmek
    2- Şerit değiştirmeden öncegireceği şeritte sürülen araçların güvenle geçişlerini beklemek
    3- Trafiği aksatacak veya tehlikeye sokacak şekilde şerit değiştirmemek
    4- Gidişe ayrılan yol bölümünün en son şeridini sürekli işgal etmemek
    5- İki yönlü dört veya daha fazla şeritli yollardamotosikletotomobilkamyonetminibüs ve otobüs
    dışındaki araçları sürenlergeçme ve dönme dışında en sağ şeridi izlemekzorundadırlar.
    6- Geçmedönmeduraklamadurma ve parketme gibi mecburi haller dışında şerit değiştirmeleri
    7- İki şeridi birden kullanmaları
    8- Kavşaklara yaklaşırken;yerleşim yerlerinde 30.yerleşim yerleri dışında150 metre mesafe içinde ve kavşaklarda şerit değiştirmeleri
    9- Araçlarının cinsine ve hızına uygun olmayan şeritten gitmeleri
    10- İşaret vermeden şerit değiştirmeleri yasaktır.

    Karşı yönden gelen trafik için ayrılan yol bölümüne girme yasağı

    a)Bölünmüş yollarda karşı yöndeki trafik için ayrılan yol bölümüne girmeleri
    B)İki yönlü ve üç şeritli yollarda en sol şeride girmeleri
    c)İki yönlü ve dört veya daha fazla şeritli yollarda karşı yöndeki trafik için ayrılan yol bölümüne girmeleri yasaktır.

    Trafik işaretlerine ve işaretçilerine uyma mecburiyeti
    Araç ve hayvan sürücüleri ile yayalar karayolunu kullanırken:
    a)Trafiği düzenlemeye ve denetlemeye yetkili üniformalı ve özel işaret taşıyan görevlilerin uyarı
    ve işaretlerine
    B)Işıklı ve sesli trafik işaretlerine
    c)Trafik işaret levhalarıtertipleri ve yer işaretlemelerine
    d)Trafik güvenliği ve düzeni ile ilgili olarak Karayolları Trafik kanunun da ve bu yönetmelikte gösterilen
    diğer kuralyasal zorunluluk ve yükümlülüklere uymak zorundadırlar.

    HIZ KURALLARI

    Sürücüler hızlarınıhavagörüşyolyük durumuna kullandıkları aracın cinsine ve trafik durumunun
    gerektirdiği diğer işaret levhaları ve şartlara uydurmak zorundadırlar.
    Karayolları Trafik kanununda ve Yönetmeliğinde yazılı kayıt ve şartlar dışında ve aksine bir işaret
    bulunmadıkça yerleşim yeri dışındaki devlet ve il yollarında 90 km/sotoyollarda 120 km/s hızı geçmemek kayıt ve şartları ile şehir içi ve şehirlerarası römorksuz taşıt cinsleri için saatteki en çok hız sınırları aşağıda gösterilmiştir.

    ARAÇ CİNSİ YERLEŞİM YERİ
    İÇİNDE YERLEŞİM YERİ
    DIŞINDA OTOYOLDA
    Otomobillerde 50 90 120
    Otobüs 50 80 100
    Minibüskamyon ve kamyonetlerde 50 80 90
    Arazi taşıtlarında ve motosikletler de 50 70 80
    Tehlikeli madde taşıyan araçlar ve Özel yük taşıma izin belgesi veya Özel izin belgesi il karayoluna çıkan Araçlarda (Belgelerinde aksine bir Hüküm yoksa) 30 50 60
    Motorlu ve motorsuz bisikletlerde 30 50 -
    Lastik tekerlekli traktörlerarızalı bir
    Aracı çeken araçlar ve iş makinalarında 20 20 -

    Zorunlu haller dışında şehirlerarası karayolunu kullanan motorlu araçlarda araç cinsi
    gözetilmeksizin asgari hız sınırı 15 km/s' tir.
    Tehlikeli madde taşımaya mahsus olupboş olarak trafiğe çıkan araçlar yukarıda belirtilenkendi
    sınıfına giren araçlara ait hızla sürülebilirler
    Römorklu veya yarı römorklu araçlarda (Römork takmış LTT hariç)en çok hız sınırı aynı cins
    römorksuz araçlara ait en çok hız sınırından saatte 10 km. daha düşüktür.
    Servis freni bozuk araçları çeken araçlar saatte 15 km nin üstünde bir hızla sürülemez.
    İçişleri BakanlığıBayındırlık ve İskan Bakanlığı'nın uygun görüşünü alarak otoyollarda otomobiller
    için hız sınırını 20 km/s artırmaya yetkilidir.
    Geçme sırasında geçme kuralının mecbur kıldığı şartlar dolayısıyla aynı cins taşıtlar için
    tayin ettiği hız sınırları aşılabilir.
    Hız kurallarının ihlal sebebiyle ceza yazılan sürücülerden suçun işlendiği tarihten geriye
    doğru (1) yıl içinde aynı kuralı (5)defa ihlal ettiği tespit edilenlerin sürücü belgeleri (1) yıl süreyle geri
    alınır. Süresi sonunda psiko -teknik değerlendirmeden ve psikiyatri uzmanının muayenesinden
    geçirilerek sürücü belgesi almasına mani hali olmadığı anlaşılanların belgeleri iade edilir.
    Hız sınırlarını ölçen cihazların yerini tespit veya sürücüleri ikaz edici her türlü cihazın imal ve
    İthali ile araçlarda bulundurulması yasaktır.

    ARACIN FRENLE DURDURULMASI

    Sürücülerin en çok dikkat etmesi gereken aracın frenle durdurulmasıdır. Sürücüler her türlü hava
    yol durumuna göre araçlarının emniyetle kaç metre mesafede duracağını bilmek zorundadır.
    Bu mesafeyi iyi ayarlayamayan sürücüler fren yapmakta gecikmekte ve önlenemeyecek kazalara
    karışmaktadır.
    Sürücüler herhangi bir tehlikeyle karşılaştıklarında bu tehlikeyi görme karar verme ve tedbir
    alma için belli bir zaman kaybedeceklerdir. Tehlikenin görülmesiyle birlikte ayağın gaz pedalından
    Çekilip fren pedalına basılıncaya kadar geçen süreye 'intikal zamanı' denir. Sürücünün intikal zamanı en fazla 0.75 saniye olmalıdır.
    80 km/saat hızla giderken intikal mesafesi: 16.66 metre
    90 km/saat hızla giderken intikal mesafesi:18.75 metredir.
    Ayrıca frene basıldığı andan itibaren tekerleklerin tutulması ve aracın durdurulmasına
    kadar geçen zamana 'Fren Zamanı' alınan yolda 'Fren mesafesi denir.
    İntikal mesafesi+Fren mesafesi=Duruş mesafesi

    TAKIP MESAFESİ

    Karayolunda aynı şeritte birbirinin ardında hareket halinde olan iki araç arasındaki
    mesafeye takip mesafesi denir.
    a) Öndeki aracı yakından takip etmenin sakıncası
    Öndeki aracın yakından takip edilmesi önlenebilecek bazı kazaların oluşmasına neden olur.
    Yakın takipte öndeki araç sürücüsünün karar değişikliklerinde olayın fark edilip tedbir alınması
    için yeterli mesafe bulunmayabilirbuda kazaların oluşması için en büyük faktörlerden birini
    meydana getirir. Arkadan çarpma asli kusur sayılması nedeniyle yakından takip eden sürücü bütün
    olaylardan sorumludur.
    Sürücüler karayollarında aynı şeritten takip ettikleri araçlarla güvenli bir mesafe bırakmak
    zorundadırlar. Bu mesafe kilometre cinsinden hızının metre olarak en az yarısı kadardır. Örneğin 60
    km/saat hızla giden bir araç için en az 30 metredir. Hava şartlarının kötü olması halinde takip
    mesafesinin attırılması zorunludur.

    b)Takip mesafesinin kontrolü
    Takip mesafesi aracın 2 saniyede kat edeceği yol uzunluğu kadardır. Bu mesafenin kontrolü 88-89
    sayımıyla da yapılabilir.
    Öndeki araç herhangi bir belirli noktadan (ağaçdirekasfalt yaması)geçerken arkadaki sürücü
    yavaş bir tempoyla 88-89 sayılarını sayar. Bu iki sayıyı sayıncaya kadar yaklaşık iki saniye geçer.
    Sayılan sayı sonunda öndeki aracı ilk gördüğümüz noktaya gelirsek takip mesafemiz normal
    demektir. Eğer bu noktayı geçmişsek ayağımızı gaz pedalından çekerek hızımızı azaltmamız
    gerekir

    Hızlara göre takip mesafesi
    Bu kurallara görehız düştükçe araçlar arasındaki takip mesafesi azalmalıdır.

    Kol ve grup halinde araç kullanma
    Kol ve grup halinde düşük hızla giden araçların karayolu üzerinde uzun konvoylar oluşturacağından
    öndeki araçları geçmek mümkün olmadığından kol ve grup halinde araç kullananların araçları arasında
    diğer araçların emniyetle gidebileceği açıklık bırakmak zorundadır. Bu açıklığın ölçüsü en az takip
    mesafesi kadar olmalıdır.
    Tehlikeli madde taşıyan araçların sürücüleri yerleşim birimleri dışındaki karayollarındaöndeki aracı
    En az 50 metre mesafeden takip etmek zorundadır.

    GEÇİLEN ARACIN SÜRÜCÜSÜNÜN UYACAĞI KURALLAR

    Geçilmek üzere olan araç sürücüleri:
    a)Duyulur ve görülür bir geçiş işareti alınca trafiğin iki yönlü kullanıldığı karayollarında taşıt
    yolunun sağ kenarına yakın gitmeye dörtten fazla şeritli veya bölünmüş karayollarında bulunduğu
    şeridi izlemeye ve hızını arttırmamaya
    b)Dar taşıt yolları ile trafiğin yoğun olduğu karayollarında yavaş gitme nedeni ile kendilerini
    geçmek için izleyen araçların kolayca ve güvenli geçmelerini sağlamak için araçlarını elverdiği oranda
    sağ kenara almayayavaşlamayagerekiyorsa durmaya mecburdurlar.
    c)Kurallara uygun olarak kendilerini geçmek isteyen araçlara yol vermemek geçilmekte iken başka
    bir aracı geçmeye veya sola dönmeye kalkışmak yasaktır.
    d)Sürücülerin kendini geçmek isteyen araçlara dönüş lambasıyla geç işareti vermesi yasaktır.
    e) Geçiş üstünlüğü bulunan bir aracın duyulur veya görülür işaretini alıncabu araçların kolayca
    ilerlemelerini sağlamak için taşıt yolu üzerinde yer açmak gerekiyorsa durmaya mecburdurlar.


  4. #3
    SuSKuN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    SuSKuN isimli Üye şimdilik offline konumundadır SİTE KURUCUSU SuSKuN is on a distinguished road
    Üyelik tarihi
    May 2008
    Mesajlar
    7,215
    Tecrübe Puanı
    10

    Standart Cevap: Trafik bilgilendirmeleri


    ARAÇLARIN DÖNÜŞLERİ VE MANEVRALARI KURALLARI

    Sürücüler

    a)Kavşaklara yaklaşırken şerit sayısına ve trafik yoğunluğuna göre zamanında ve uygun mesafede
    iken sağa mı sola mı dönüleceğine veya doğrumu gideceğine karar vermesi bu kararı işretle arkadan
    gelen sürücülere bildirerek gidişe ayrılan şeritlerden birine veya taşıt yolunun uygun kısmına geçmeleri
    b)Yerleşim birimleri içinde kavşağa 30 metredışında ise150 metre kala ve kavşak içinde şerit
    değiştirmek yasak olduğundan dönüş yaparak sürücülerin bu mesafeden önce uygun şeride girmiş
    olmaları
    c)Dönüş sırasındageçiş yapan yayalara varsa bisiklet yolundaki bisiklet sürücülerine sola
    dönüşlerde ise karşıdan gelen emniyetle durdurulamayacak kadar yaklaşmış olan araçlarla
    sağdan gelen araçlara ilk geçiş hakkı vermeleri
    d)Kavşağa yaklaşan sürücüler uygun şeridin seçilmesi için kaplama üzerine çizilmiş oklara ve
    trafik işaret levhalarına uyarak ve hız azaltarak kavşağa girip dönüşe geçmeye mecburdurlar.

    Sağa Dönüşlerde
    1) Sürücüler sağa dönüş işareti vermeyearka trafiği aynadan kontrol etmeyesağ şeride veya işaretle dönüş izni verilen şeritlere girmeye
    2) Gerekli ise hızını azaltmaya
    3) Dönüşün yapılacağı kadar dar bir kavisle (küçük bir yarı çapla )dönmeye
    4) Gireceği karayolunun gidiş şeridine veya gidiş yol bölümünün en sağ şeridine gitmeye zorunludurlar.

    Sola Dönüşlerde
    1) Sürücü sola dönüş işareti vermeyedönüş öncesinde tek yönlü yolda en sol şeride iki yönlü ve iki şeritli yolda orta şeride yakın olarak yanaşmaya
    2) Kavşağa girmedensağdan gelen araçlarla ilk geçiş hakkını vermeye
    3) Dönüş başladıktan sonra karşıdan gelen ve güvenle duramayacak kadar kavşağa yaklaşmış olan araçların geçmesini beklemeye
    4) Dönüşü tamamlamak üzere karşı yönden gelen trafiğin kullandığı yol bölümüne girmemek şartıyla sağ şeride çok şeritli yollarda sağ şerit hariç gidilecek yol bölümündeki en uygun şeride girmeye
    5) Gideceği yolun gidişe ayrılan kısmına girmek üzere dönüşünü yaparkenarkadan gelen ve sola dönecek diğer araçları engellememek için geniş kavisle dönüş yapmaya
    6) Girdiği yol bölümü çok şeritli ise işaret vererek en kısa zamanda sağ şeride veya hızının gerektirdiği şeride girmeye mecburdur.

    Dönel Kavşaklardaki Dönüşlerde
    1) Dönüş işareti vermeye
    2) Hızını azaltmaya
    3) Sola dönecek iseorta adaya yakın işaretten kavşağa girmeye
    4) Ada etrafından dönerken gereksiz şerit değiştirmemeye
    5) Gireceği yola yaklaşırkensağa dönüş işareti ile birlikte sağa yaklaşarak dönel kavşaktan çıkmaya
    6) Gireceği yolun gidiş yönündeki uygun şeridine girmeye
    7) Girdiği yol bölümü çok şeritli iseişaret vererek en kısa zamanda trafiği tehlikeye düşürmeden sağ şeride veya hızını gerektirdiği şeride geçmeye mecburdur.
    8) Dönel kavşaklardaki geriye dönüşlerdesola dönüşlerdeki kurallara uymakla birlikteorta ada etrafında dönerken gideceği yola yaklaşıncaya kadar şeridini muhafaza etmeye mecburdur.
    Dönüş sırasında araç sürücüleri;yaya ve bisikletliler için yeşil ışık yanmakta iken;yaya ve bisiklet yolundan geçen yoksa veya yayalar uzakta iseler bisikletlilerin ve yayaları ilk geçiş hakkı
    engellenmemek şartı ile dönüşlerine devam edebilirler.
    Görevli kişi veya trafik işareti ile yönetilen kavşaklardansürücüler en kısa zamanda geçmek zorundadırlar. Gidişe ayrılmış çok şeritli yollardaen sağ veya en sol şeride bitişik olan şeritlerden sağa veya sola işaretlemek suretiyle izin verilir. Böyle yollarda sürücüler kurallara uygun olarak bu şeritten dönüş için yararlanabilirler.


+ Konu Cevaplama Paneli + Yeni Konu aç

Benzer Konular

  1. Autoshow'da trafik kabusu!
    Yazan SuSKuN forum: Güncel Haberler
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 10-12-2008, 20:17
  2. Trafik Işıkları
    Yazan SuSKuN forum: TRAFİK EĞİTİMİ
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 07-13-2008, 18:02
  3. Trafik işaretleri ve anlamları
    Yazan SuSKuN forum: TRAFİK EĞİTİMİ
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 07-13-2008, 17:48

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok